Microsoft Advertising – inzerujte tam kde vaše konkurence ještě není
Microsoft Advertising je dobrý sluha, ale zlý pán
Inzerce na Microsoft Advertising (dříve Bing Ads) může být zajímavým doplněním vašich reklamních kanálů. Podíl Bingu na českém trhu je sice jen nějakých 3,5 %, jeho podíl ve vyhledávání na počítačích starších uživatelů a na pracovních počítačích však dosahuje úhrnem téměř 10 %. Jedná se o uživatele, kteří mají Bing nastavený jako výchozí prohlížeč. Pokud se věnujete B2B podnikání, bude pro vás právě tato cílová skupina velice zajímavá. Přestože inzerce na Bingu tržby nenavýší skokově, při dobrém nastavení reklamy může Microsoft Advertising generovat více objednávek než Sklik.
Začneme importem
V případě Microsoft Advertising nedává smysl vytvářet kampaně zcela od nuly. Daleko lepší je naimportovat reklamy z Google Ads, přičemž samotný import je poměrně jednoduchý.
Menší komplikace nastává, jestliže import neprovádíte ze souboru, ale přímo z Google Ads. Pokud máte štěstí a vaše konkurence na Bingu zatím neinzeruje, mohli byste teoreticky nabízet řádově nižší částky za zobrazení reklamy a vaše reklama by se i tak dobře zobrazovala. Snahou Microsoftu je ale inkasovat násobně víc, což mu umožňuje automatická synchronizace s vaším Google Ads účtem.
Proto je třeba automatickou synchronizaci zastavit. Klikněte na kolonku „Import“ v základním menu, vyberete „Import schedule history“ a ve sloupci „Status“ změňte „Enable“ na „Paused“. Tím bude tato záležitost vyřešena.
Eliminace obsahové sítě
Dalším problémem Microsoft Ads, který může vaše ziskové kampaně z Google Ads poslat do červených čísel, je skutečnost, že Microsoft automaticky vytváří i reklamy pro obsahovou síť a neptá se, zda si vůbec přejete v obsahové síti inzerovat. Můžete tak přijít o tisíce korun, aniž byste si všimli, že je něco v nepořádku. Inzerce v obsahové síti se nedá jednoduše vypnout, musíte na to jít oklikou:
- Klikněte na kolonku „Reporting“.
- Vyberte kartu „Website URL Publisher“.
- Stáhněte seznam ve formátu xlsx a vykopírujte sloupec „E“.
- Klikněte na kolonku „Campaigns“ a dále na kolonku „Settings“.
- Scrollujte dolů až ke kolonce „Exclusions“.
Naštěstí je v Česku obsahová síť Microsoft Advertising relativně malá, takže stačí vyloučit desítky webů. Seznam českých webů k vyloučení stáhnout zde. Pokud máte v plánu inzerovat i mimo Česko, musíte si obdobný seznam se zahraničními weby vytvořit sami.
Měření konverzí a klíčová slova
V dalším bodě je třeba nastavit měření konverzí. Buď pomocí Google Tag Manageru, nebo vám kód může vložit na web váš programátor. Před spuštěním kampaně ještě doporučuji pozastavit klíčová slova ve volné shodě, abyste zamezili zobrazování reklamy na nerelevantní dotazy. Ale tím práce ještě nekončí. Chcete-li dosáhnout maximální efektivity, je vhodné alespoň první měsíc po spuštění reklamy vyhledávací dotazy pravidelně kontrolovat a třídit. V počátečním období má totiž frázová shoda vysokou tendenci zobrazovat se na dotazy nerelevantní. Na rozdíl od Googlu existuje u Microsoft Ads přehled vyhledávacích dotazů, což proces optimalizace výrazně usnadňuje.
Výsledky a doporučení
Co se týče výsledků kampaní, vede si po úpravách Microsoft Ads dost úspěšně. Podle mých zkušeností vychází zatím cena konverze zatím 4x levněji, naopak průměrná hodnota objednávky je cca 5x vyšší. Inzerci na Microsoft Ads tedy mohu jednoznačně doporučit.